Odborní pracovníci v Kontaktných centrách  poskytujú nasledovné bezplatné služby:

Poradenstvo v oblasti ekonomiky

  • zakladanie a prevádzkovanie samostatnej zárobkovej činnosti, daňové poradenstvo;
  • výhody/nevýhody zamestnaneckého pomeru a podnikania;
  • nastavenie toku a rozdelenia vlastných financií;
  • poradenstvo pri prípadnej zadlženosti, pri nastavení a zlepšení podmienok splátok úverov, vlastného rozpočtu, finančnej rezervy;
  • ďalšie poradenstvo v oblasti ekonomiky.

Poradenstvo v oblasti legislatívy

  • práva a povinnosti plynúce z existujúcich alebo budúcich zmluvných vzťahov (pracovné, občianske, obchodné právo);
  • poradenstvo pri vysporiadaní majetkovo-právnych vzťahov (dedičstvo, bezpodielové spoluvlastníctvo);
  • tematika starostlivosti o dieťa, rozvodu, výživného;
  • podnikanie;
  • ďalšie poradenstvo v oblasti legislatívy.

Poradenstvo v oblasti psychológie

  • pomoc pri riešení problémov (napr. osobných, zdravotných, pracovných);
  • ľahšie prispôsobenie sa novým životným situáciám;
  • motivácia, rozvoj vlastnej osobnosti, kariérny rast, životné príležitosti;
  • ďalšie poradenstvo v oblasti psychológie.

Poradenstvo v sociálnej oblasti

  • poskytovanie sociálneho poradenstva: rodinné a osobné problémy, bytová problematika, zdravotné problémy;
  • pomoc pri vybavovaní štátnych sociálnych dávok a dávok sociálneho a dôchodkového zabezpečenia;
  • podpora v krízových situáciách;
  • sprostredkovanie ďalšej pomoci.

Komunitný rozvoj cez miestny tretí sektor a občianske iniciatívy

Okrem uvedených služieb budú Kontaktné centrá  počas realizácie projektu organizovať odborné stretnutia, prednášky, workshopy  a iné komunitné aktivity.

Na konzultáciách, poradenstve a aktivitách realizovaných v Kontaktných centrách sa budú môcť zúčastniť účastníci projektu, ale aj zamestnanci HBP, a.s., ktorí nebudú aktuálne navrhnutí na ukončenie výkonu povolania v ťažobnom priemysle a nevstúpia do projektu (nepodpíšu Dohodu o účasti v projekte), ale sú ohrození stratou zamestnania v blízkom období.